Neem direct contact op: 0229 70 60 10 info@bhvcentrale.nl De Corantijn 89, 1689AN Zwaag
0
€ 0,00

Management Handboek Bedrijfshulpverlening

Management Handboek Bedrijfshulpverlening
Artikelnummer: NVBB-0002
Merk:
€ 118,81 Incl btw
€ 98,19 Excl btw
Gemiddeld bezorging 2 tot 6 werkdagen alleen in NL
Verzendkosten: € 8,25 gratis vanaf € 250,00
Veilig en snel verzonden
De allerbeste service!

Bedrijfshulpverlening is maatwerk.
De Arbowet omschrijft in artikel 15 lid 2 de drie taakgebieden van de Bedrijfshulpverlening en zet in lid 3 het Hoofd BHV aan het denken, om de BHV haar taken naar behoren te kunnen laten uitvoeren.
Het naar behoren is meer dan alleen het schrijven en onderhouden van een BHV-plan en een Ontruimplan.
Een HBHV functioneert altijd op het snijvlak van veiligheidskunde, wet- en regelgeving, management en communicatie, planning en voorbereiding.
In dit management handboek dragen vakauteurs hun kennis en kunde uit als handbagage voor de leidinggevenden aan BHV-organisaties om dat maatwerk te kunnen leveren.

1. Wet- en regelgeving Vele wetten en besluiten hebben direct of indirect met BHV te maken. In dit hoofdstuk passeren Arbowet en regelgeving, de wet en besluit Veiligheidsregio, BRZO, BouwbesluitWoningwet, Milieuwet en Wabo de revue.
2. Risicoanalyse Het ene risico is het andere niet. Hoe bepaal je prioriteiten. De risicomatrix en ranking met Fine en Kinney komen aan de orde, alsmede een klein beetje kansrekening.
3. Van RIE naar BHV De nota van toelichting van de Arbowet is daar heel simpel in: de RIE is de opmaat naar de BHV, maar hoe doe je dat?
4. Risicomanagement en ongevalsmodel Risicomanagement is een drie-eenheid tussen hardware, management en cultuur. Verder wordt een Arbozorgsysteem volgens de OHSAS 18001 uitgelegd.
5.; Communicatie Communicatie is een wezenlijk managementonderdeel, niet alleen in crisistijd, maar ook bij het implementeren van het BHV-plan. Hoe werkt communicatie en hoe schrijf je een communicatieplan?
6. Crisisbesluitvorming Tijdens de crisis loopt niets meer normaal. Toch moeten er ingrijpende besluiten genomen worden. Wat moet je doen en vooral wat moet je niet doen!
7. BHV-plan Zet je de organisatie op als scenariobestrijding of als procesbenadering?
8. Leiderschap en psychosociale nazorg Wat vindt een psycholoog van de relatie tussen leiderschap en communicatie. En dan is er iets ernstigs gebeurd, waar let je dan op met psychosociale nazorg en traumatische ervaringen.
9. Business Continuity Management Hoe belangrijk is het nu al na te denken over wat er geregeld had moeten zijn, nadat de catastrofe zich heeft voltrokken.
10. Brandveiligheid Wat leert het Bouwbesluit over preventie en voorzieningen, en is er altijd een ontruimplan nodig?
11. Externe hulpverlening Een uiteenzetting over de rode, blauwe en witte kolom en de GRIP-systematiek.
12. Bereikbaarheidskaarten en aanvalsplannen De brandweer stelt ze samen, maar hoe komt ze aan de informatie?
13.Bijlagen Bommeldingen, ontruimplan, definities en normen.


    Heeft u zelf een goede of slechte ervaring met dit product? laat andere klanten ook weten wat u van de: Management Handboek Bedrijfshulpverlening vindt!

    Klantenservice

    Klant beoordelingen

    Eric Veldhuis - Westfriesgasthuis
  • Het Westfriesgasthuis is al jaren tot volle tevredenheid klant bij de BHV Centrale. Buiten de opleidingen die de BHV Centrale voor onze nieuwe BHV-ers geeft is er een nauwe samenwerking bij de jaarlijkse her-certificering van de BHV-ers van het Westfriesgasthuis. Door de flexibiliteit, kwaliteit en deskundigheid hebben wij een betrouwbare partner waarop wij kunnen rekenen.

    Contact

    BHV Centrale
    Kantoor + showroom

    De Corantijn 89
    1689AN Zwaag


    BHV Centrale
    Opleidingscentrum

    De Corantijn 91C
    1689AN Zwaag

    Email: info@bhvcentrale.nl
    Algemeen: 0229-706010
    Copyright © 2021 - BHV Centrale.nl. Alle rechten voorbehouden